DSB Brændevogn

Nr. Fabrikat År Noter
Nr. 1
Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9905. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 181.
Nr. 2Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9950. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 182.
Nr. 3Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9949. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 183.
Nr. 4Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9938. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 184.
Nr. 5Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9925. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 185.
Nr. 6Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9936. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 186.
Nr. 7Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9940. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 187.
Nr. 8Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9952. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 188.
Nr. 9Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9902. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 189.
Nr. 10Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9920. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 190.
Nr. 11Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9933. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 191.
Nr. 12Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9922. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 192.
Nr. 13Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9944. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 193.
Nr. 14Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9921. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 194.
Nr. 15Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9901. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 195.
Nr. 16Harkort1920Ombygget 1953 fra PU 9903. Hjemsted Kh. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 196.
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB Brændevogn






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen