DSB Tjenestevogne
Vogngruppe 944 5


Nummer Fabrikat År Noter
944 5 000
Scandia1961Omlitreret 1993 fra DSB Kbs 333 0 175. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Banestyrelsen. Ombygget 1996 til troljetransport. Regimenr. 23 fra 2006. Solgt 201x til Jumbo Tec GmbH.
944 5 001
Scandia1968Omlitreret 1997 fra DSB Ks 333 0 182. Trykluftbremse GP. Banestyrelsen. Ringsted 2010. Solgt 201x til MALUS 944 5 001.
944 5 002
Scandia1968Omlitreret 1996 fra DSB Ks 333 0 156. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Banestyrelsen. Udrangeret før 2015.
944 5 003
Scandia1968Omlitreret 1996 fra DSB Ks 333 0 161. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Banestyrelsen. I drift 2016.
944 5 004Scandia1968Omlitreret 1996 fra DSB Ks 333 0 168. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Banestyrelsen. Solgt ca. 2008 til ARAIL 944 5 004.
944 5 005
Scandia1968Omlitreret 1996 fra DSB Ks 333 0 234. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Banestyrelsen. Udlejet 2014-15.
944 5 006
Scandia1968Omlitreret 1996 fra DSB Ks 333 0 293. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Gul. I drift 2004 i måletoget. DSB materiel, Materiel teknisk lab. Hjemsted Lokomotiver Kbh. Vojens 2010. Solgt 201x til RSEJ 944 5 006.
944 5 007
Scandia1967Omlitreret 1998 fra DSB Ks 333 0 069. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Hensat (2015).
944 5 008
Scandia1968Omlitreret 1998 fra DSB Ks 333 0 282. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Næstved 2002. Udlejet 2014-15.
944 5 009
Scandia1968Omlitreret 1998 fra DSB Ks 333 0 247. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Udlejet 2014-15.
944 5 100Scandia1967Omlitreret 1997 fra DSB Ks 333 0 081. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Udrangeret før 2015.
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Vogngruppe 944 5






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen