DSB godsvogne 1893 - 1941

DSB litra IC

DSB litra IC (III)
4017-4041
(Retur til oversigt)
Lukket godsvogn med skydedør. Bremsekupe med skruebremse. Kreaturbindinger (1913). Må ikke benyttes til transporter ud over landets grænser (1916).

Længde:
7,32 m.
Akselafstand:
3,66 m.
Bundflade:
12,2 m²
Taravægt:
6,3 tons
 
   
Last:
6 tons
Antal:
25 stk.
 
   
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB IC 4017IC 4017Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 877. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1921 af Cvk Ar til Telegrafvogn 6.
DSB IC 4018IC 4018Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 879. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1919 af Cvk Ar til Telegrafvogn 9.
DSB IC 4019IC 4019Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 881. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1919 til Telegrafvogn 5.
DSB IC 4020IC 4020Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 883. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Udrangeret 1912.
DSB IC 4021IC 4021Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 885. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1915 af Cvk Ar til Bygningsvogn 3.
DSB IC 4022IC 4022Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 887. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1920 af Cvk Kh til Telegrafvogn 4.
DSB IC 4023IC 4023Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 889. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Udrangeret og ophugget 1921.
DSB IC 4024IC 4024Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 891. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1920 af Cvk Ar til Telegrafvogn 10.
DSB IC 4025IC 4025Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 893. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1918 til Telegrafvogn 8.
DSB IC 4026IC 4026Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 895. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1921 til Værkstedsvogn for Vægtsmede 2.
DSB IC 4027IC 4027Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 896. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1921 i Nyborg til Værkstedsvogn for Vægtsmede 1.
DSB IC 4028IC 4028Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 897. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Ombygget 1922 til Værkstedsvogn for Vægtsmede 3.
DSB IC 4029IC 4029Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 898. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Udrangeret 1918.
DSB IC 4030IC 4030Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 899. Bremseplatform omb. 1894/1898 til bremsekupe. Udrangeret 1910.
DSB IC 4031IC 4031Lauenstein1857Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 900. Bremseplatform omb. 1898/1901 til bremsekupe. Ombygget 1919 af Cvk Ar til Bygningsvogn 13.
DSB IC 4032IC 4032SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 876. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 12.
DSB IC 4033IC 4033SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 878. Kun håndbremse. Fra 1913 kun til transport af kul mellem Kjøbenhavns Godsbanegård og Frederiksberg/Nørrebro. Udrangeret 1918.
DSB IC 4034IC 4034SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 880. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 7.
DSB IC 4035IC 4035SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 882. Kun håndbremse. Udrangeret 1911.
DSB IC 4036IC 4036SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 884. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 6.
DSB IC 4037IC 4037SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 886. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 5.
DSB IC 4038IC 4038SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 888. Kun håndbremse. Ombygget 1914 af Cvk Kh til Telegrafvogn 7. Ejes af DJK.
DSB IC 4039IC 4039SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 890. Kun håndbremse. Ombygget 1916 af Cvk Ar til Bygningsvogn 4.
DSB IC 4040IC 4040SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 892. Kun håndbremse. Ombygget 1914 til Bygningsvogn 2.
DSB IC 4041IC 4041SJS1858Omlitreret 1893 fra DSB/S Id 894. Kun håndbremse. Ombygget 1911 til Telegrafvogn 6.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak