DSB godsvogne 1893 - 1941

DSB litra PUR

DSB litra PUR
9885-9900
(Retur til oversigt)
Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Vognkasse i stål. Rangerskruebremse på lav platform. Identisk med DR litra A6.

Længde:
7,3 m.
Akselafstand:
3,5 m.
Bundflade:
14,9 m²
Taravægt:
8,5 tons
 
   
Last:
20 tons
Antal:
16 stk.
 
   
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB PUR 9885PUR 9885Harkort1919Købt 1940 fra MFVJ PE 1425. 1941 til PUR 9885.
DSB PUR 9886PUR 9886Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1405. 1941 til PUR 9886.
DSB PUR 9887PUR 9887Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1410. 1941 til PUR 9887.
DSB PUR 9888PUR 9888Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1415. 1941 til PUR 9888.
DSB PUR 9889PUR 9889Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1420. 1941 til PUR 9889.
DSB PUR 9890PUR 9890Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1430. 1941 til PUR 9890.
DSB PUR 9891PUR 9891Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1435. 1941 til PUR 9891.
DSB PUR 9892PUR 9892Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1440. 1941 til PUR 9892.
DSB PUR 9893PUR 9893Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1445. 1941 til PUR 9893.
DSB PUR 9894PUR 9894Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1450. 1941 til PUR 9894.
DSB PUR 9895PUR 9895Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1455. 1941 til PUR 9895.
DSB PUR 9896PUR 9896Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1460. 1941 til PUR 9896.
DSB PUR 9897PUR 9897Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1470. 1941 til PUR 9897.
DSB PUR 9898PUR 9898Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1475. 1941 til PUR 9898.
DSB PUR 9899PUR 9899Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1480. 1941 til PUR 9899.
DSB PUR 9900PUR 9900Harkort1919Købt 1939 fra TKVJ PE 1485. 1941 til PUR 9900.

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak