DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben bogiegodsvogn med aftagelige side- og endevægge. Håndbremse. Fra 1927: Last 30 tons, tara 15,6 tons. Må så vidt muligt ikke benyttes til forsendelser over Københavns Havnebane. Må ikke benyttes til forsendelse af gamle sveller til Cvk Ar, og ikke til forsendelse af halm, hø og lignende til det sydlige udland.
Længde:
13,7 m.
Akselafstand:
1,6 m.
Bundflade:
31 m²
Taravægt:
13 tons
Bogietapafstand:
9,5 m.
Last:
20 tons
Antal:
4 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
TG 8901 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1911/13 fra PG 7997. Litreret TGK 1027-30. Omlitreret 1930 til TGA 8901. | |
TG 8902 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1911/13 fra PG 7998. Litreret TGK 1027-30. Omlitreret 1930 til TGA 8902. | |
TG 8903 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1913 fra PG 7999. Litreret TGK 1027-30. Omlitreret 1930 til TGA 8903. | |
TG 8904 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1911/13 fra PG 8000. Litreret TGK 1027-30. Omlitreret 1930 til TGA 8904. |
Jernbanebøger
Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.
Læs mereIngeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde