DSB litra PER
DSB litra PER
17682 - 17700
(Retur til oversigt)
Åben brun godsvogn med aftagelige endevægge. Trykluftledning. Rangerskruebremse på lav platform. Tysk standardtype O 10.

Længde:
8,8 m.
Akselafstand:
4 m.
Bundflade:
18,4 m²
Tara:
8,9 tons
 
   
Last:
15 tons
Antal:
19 stk.
 
   

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB PER 17682PER 17682Zwickau19191941 fra PER 17682. Ombygget 1953 til Færgevogn 2.
DSB PER 17683PER 17683Zwickau19191941 fra PER 17683. Udrangeret 1960.
DSB PER 17684PER 17684Zwickau19191941 fra PER 17684. Ombygget 1953 til Færgevogn 3.
DSB PER 17685PER 17685Linke-Hofmann19201941 fra PER 17685. Ombygget 1953 til Færgevogn 5.
DSB PER 17686PER 17686Linke-Hofmann19201941 fra PER 17686. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1966.
DSB PER 17687PER 17687Linke-Hofmann19201941 fra PER 17687. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1953 til Færgevogn 7.
DSB PER 17688PER 17688Linke-Hofmann19201941 fra PER 17688. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1953 til Færgevogn 6.
DSB PER 17689PER 17689Bremen19191941 fra PER 17689. Udrangeret 1966.
DSB PER 17690PER 17690Bremen19191941 fra PER 17690. Ombygget 1953 til Færgevogn 8.
DSB PER 17691PER 17691MAN19191941 fra PER 17691. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1956.
DSB PER 17692PER 17692MAN19191941 fra PER 17692. Udrangeret 1962.
DSB PER 17693PER 17693Harkort19191941 fra PER 17693. Udrangeret 1964.
DSB PER 17694PER 17694Harkort19191941 fra PER 17694. Udrangeret 1955.
DSB PER 17695PER 17695Harkort19191941 fra PER 17695. Ombygget 1953 til Færgevogn 4.
DSB PER 17696PER 17696MAN19191941 fra PER 17696. Udrangeret 1965.
DSB PER 17697PER 17697MAN19191941 fra PER 17697. Ombygget 1953 til Færgevogn 9.
DSB PER 17698PER 17698MAN19191941 fra PER 17698. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1956.
DSB PER 17699PER 17699Bremen19191941 fra PER 17699. Udrangeret 1964.
DSB PER 17700PER 17700Bremen19191941 fra PER 17700. Udrangeret 1956.
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra PER






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen