DSB litra PKR
DSB litra PKR
9701 - 9710
(Retur til oversigt)
Åben brun godsvogn med aftagelig endevæg. Trykluftledning. Skruebremse i lavt bremsehus.

Længde:
9,8 m.
Akselafstand:
4,5 m.
Bundflade:
21,5 m²
Tara:
10 tons
 
   
Last:
20 tons
Antal:
10 stk.
 
   

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB PKR 9701PKR 9701Oberbedarf19211941 fra PKR 9701. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1949.
DSB PKR 9702PKR 9702Oberbedarf19211941 fra PKR 9702. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1949.
DSB PKR 9703PKR 9703Oberbedarf19211941 fra PKR 9703. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Repareret 12/4-29/5 1941 på Cvk Ar. Rev. Nyborg 16/6-42. Udrangeret 1949.
DSB PKR 9704PKR 9704Oberbedarf19211941 fra PKR 9704. Udrangeret 1949.
DSB PKR 9705PKR 9705Oberbedarf19211941 fra PKR 9705. Udrangeret 1950.
DSB PKR 9706PKR 9706Oberbedarf19211941 fra PKR 9706. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1948.
DSB PKR 9707PKR 9707Oberbedarf19211941 fra PKR 9707. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Ombygget 1948 ganske som PTR med rangerskruebremse. Fra 1956 presenningtag. Udrangeret 1967.
DSB PKR 9708PKR 9708Oberbedarf19211941 fra PKR 9708. Udrangeret 1951.
DSB PKR 9709PKR 9709Oberbedarf19211941 fra PKR 9709. Udlejet 1940-41 til de Tyske Rigsbaner. Udrangeret 1949.
DSB PKR 9710PKR 9710Oberbedarf19211941 fra PKR 9710. Udrangeret 1948.
Hectorrail

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra PKR






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen