DSB godsvogne 1965 - 2001

DSB litra Lgmns

DSB litra Lgmns
441 5 100-199
(Retur til oversigt)
2-akslet bærevogn med låsetappe til sikring af læsseenheder med tilsvarende låsebeslag. Trykluftbremse KE-GP. Til befordring af én kombineret 20 fods læsseenhed som storcontainere og veksellad. Kun til indenlands transporter.

Længde:
10,58 m.
Akselafstand:
5,7 m.
 
   
Taravægt:
9 tons
 
   
 
   
Antal:
100 stk.
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Lgmns 100Lgmns 100Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 131. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 101Lgmns 101Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 206. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 208.
DSB Lgmns 102Lgmns 102Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 230. Udrangeret 2004.
DSB Lgmns 103Lgmns 103Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 024. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 104Lgmns 104Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 214. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 105Lgmns 105Scandia1964Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 587. Udrangeret 2002.
DSB Lgmns 106Lgmns 106Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 249. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 107Lgmns 107Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 263. Udrangeret 2001.
DSB Lgmns 108Lgmns 108Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 253. Udrangeret 2001.
DSB Lgmns 109Lgmns 109Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 217. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 110Lgmns 110Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gkks 130 1 502. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 111Lgmns 111Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gkks 130 1 629. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 112Lgmns 112Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Tjenestevogn 941 3 580. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 113Lgmns 113Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gkks 130 1 446. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 203.
DSB Lgmns 114Lgmns 114Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gkks 130 1 507. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 115Lgmns 115Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 175. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 116Lgmns 116Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 374. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 117Lgmns 117Scandia1964Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 657. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 206.
DSB Lgmns 118Lgmns 118Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 293. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 119Lgmns 119Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 140. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 120Lgmns 120Scandia1964Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 607. Udrangeret 2004.
DSB Lgmns 121Lgmns 121Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 532. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 205.
DSB Lgmns 122Lgmns 122Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 122. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 123Lgmns 123Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 290. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 124Lgmns 124Scandia1964Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 925. Udrangeret 2004.
DSB Lgmns 125Lgmns 125Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 191. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 126Lgmns 126Scandia1964Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 726. Udrangeret 2004.
DSB Lgmns 127Lgmns 127Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gkks 130 1 616. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 128Lgmns 128Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gkks 130 1 552. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 129Lgmns 129Scandia1963Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 3 228. Udrangeret 1990 efter uheld i Kalundborg.
DSB Lgmns 130Lgmns 130Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 178. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 131Lgmns 131Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 528. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 132Lgmns 132Scandia1964Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 559. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 207.
DSB Lgmns 133Lgmns 133Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 273. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 204.
DSB Lgmns 134Lgmns 134Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 134. Udrangeret 1998.
DSB Lgmns 135Lgmns 135Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 442. Ombygget 1996 til DSB 949 9 000.
DSB Lgmns 136Lgmns 136Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 386. Udrangeret 1998.
DSB Lgmns 137Lgmns 137Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 486. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 138Lgmns 138Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 409. Udrangeret 1998.
DSB Lgmns 139Lgmns 139Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 534. Ombygget 1996 til Tjenestevogn 949 9 001.
DSB Lgmns 140Lgmns 140Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 539. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 141Lgmns 141Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 099. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 142Lgmns 142Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 557. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 143Lgmns 143Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 2 913. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 144Lgmns 144Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 448. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 145Lgmns 145Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 465. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 146Lgmns 146Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 440. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 147Lgmns 147Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 2 932. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 148Lgmns 148Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 295. Udrangeret 2004.
DSB Lgmns 149Lgmns 149Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 2 856. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 150Lgmns 150Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 2 986. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 151Lgmns 151Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 391. Udrangeret 2004.
DSB Lgmns 152Lgmns 152Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 550. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 153Lgmns 153Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 322. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 154Lgmns 154Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 545. Udrangeret 1994.
DSB Lgmns 155Lgmns 155Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 655. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 156Lgmns 156Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 455. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 157Lgmns 157Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 625. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 158Lgmns 158Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 305. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 209.
DSB Lgmns 159Lgmns 159Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 297. Udrangeret 2000.
DSB Lgmns 160Lgmns 160Scandia1961Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 695. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 161Lgmns 161Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 671. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 162Lgmns 162Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 2 911. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 163Lgmns 163Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 244. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 164Lgmns 164Scandia1962Ombygget 1988 i Nyborg fra Gs 120 2 892. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 165Lgmns 165Scandia1964Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 624. Udrangeret 2000.
DSB Lgmns 166Lgmns 166Scandia1961Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 495. Udrangeret 1994.
DSB Lgmns 167Lgmns 167Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 486. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 168Lgmns 168Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 589. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 169Lgmns 169Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 530. Udrangeret 1994.
DSB Lgmns 170Lgmns 170Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 542. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 171Lgmns 171Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 689. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 172Lgmns 172Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 704. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 173Lgmns 173Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 225. Udrangeret 2001.
DSB Lgmns 174Lgmns 174Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 2 854. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 175Lgmns 175Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 664. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 176Lgmns 176Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 577. 2001 til Railion.
DSB Lgmns 177Lgmns 177Scandia1964Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 707. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 178Lgmns 178Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 425. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 201.
DSB Lgmns 179Lgmns 179Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 446. Udrangeret 2000.
DSB Lgmns 180Lgmns 180Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 235. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 181Lgmns 181Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gkks 130 1 665. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 182Lgmns 182Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 533. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 183Lgmns 183Scandia1964Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 568. Udrangeret 2001.
DSB Lgmns 184Lgmns 184Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 283. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 185Lgmns 185Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 209. Udrangeret 2000.
DSB Lgmns 186Lgmns 186Scandia1964Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 957. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 187Lgmns 187Scandia1964Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 570. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 188Lgmns 188Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 377. Udrangeret 2002.
DSB Lgmns 189Lgmns 189Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 2 945. Udrangeret 1996.
DSB Lgmns 190Lgmns 190Scandia1964Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 810. Udrangeret 2001.
DSB Lgmns 191Lgmns 191Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 009. Udrangeret 1996 efter uheld i Odense.
DSB Lgmns 192Lgmns 192Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 234. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 193Lgmns 193Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 325. Ombygget 1993 til Lgmns-x 441 5 202.
DSB Lgmns 194Lgmns 194Scandia1964Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 682. Udrangeret 2000.
DSB Lgmns 195Lgmns 195Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 2 980. Udrangeret 1994.
DSB Lgmns 196Lgmns 196Scandia1961Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 2 826. Udrangeret 1997.
DSB Lgmns 197Lgmns 197Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 424. Udrangeret 1995.
DSB Lgmns 198Lgmns 198Scandia1963Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 487. Udrangeret 2000.
DSB Lgmns 199Lgmns 199Scandia1962Ombygget 1989 i Nyborg fra Gs 120 3 061. Udrangeret 1994.
Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere
DSB MV 1109Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak