DSB godsvogne 1965 - 2001

DSB litra Sdgmns

DSB litra Sdgmns
451 2 000…919
(Retur til oversigt)
4-akslet bærevogn med låsetappe til sikring af læsseenheder med tilsvarende låsebeslag. Vognen er derudover udstyret med forsænket bund ("lomme") til transport af banegodkendte sættevogne (trailere). Trykluftbremse KE-GP-A. Til befordring af kombinerede læsseenheder som storcontainere, veksellad og sættevogne (trailere). For vognens mest hensigtsmæssige udnyttelse er den specielt velegnet til transport af banegodkendte lastbiltrailere.

Længde:
18,34 m.
Akselafstand:
13,3 m.
 
   
Taravægt:
20,4 tons
 
   
 
   
Antal:
50 stk.
 
   
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Sdgmns 000Sdgmns 000Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 904. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 001Sdgmns 001Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 919. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 002Sdgmns 002Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 907. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 003Sdgmns 003Talbot1984Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 003. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 004Sdgmns 004Talbot1984Ombygget 1992 fra Sdgmss 459 1 004. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 005Sdgmns 005Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 912. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 006Sdgmns 006Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 903. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 007Sdgmns 007Talbot1984Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 007. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 008Sdgmns 008Talbot1984Ombygget 1993 fra Sdgmss 459 1 008. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 009Sdgmns 009Talbot1984Ombygget 1989 fra Sdgms 458 6 009. Skruebremse. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 100Sdgmns 100Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 900. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 101Sdgmns 101Talbot1984Ombygget 1991 fra Sdgmss 459 1 101. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 102Sdgmns 102Talbot1984Ombygget 1988 fra Sdgms 458 6 102. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 103Sdgmns 103Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 908. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 104Sdgmns 104Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 917. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 105Sdgmns 105Talbot1984Ombygget 1990 fra Sdgms 458 6 105. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 106Sdgmns 106Talbot1984Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 911. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 107Sdgmns 107Talbot1984Ombygget 1993 fra Sdgms 458 6 107. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 108Sdgmns 108Talbot1984Ombygget 1993 fra Sdgmss 459 1 108. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 109Sdgmns 109Talbot1984Ombygget 1990 fra Sdgms 458 6 109. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 110Sdgmns 110Scandia1985Ombygget 1989 fra Sdgms 458 6 110. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 111Sdgmns 111Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 111. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 112Sdgmns 112Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 914. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 113Sdgmns 113Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 113. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 114Sdgmns 114Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 913. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 115Sdgmns 115Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 916. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 116Sdgmns 116Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 906. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 117Sdgmns 117Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgmss 459 1 117. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 118Sdgmns 118Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 902. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 119Sdgmns 119Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 119. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 120Sdgmns 120Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 905. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 121Sdgmns 121Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 915. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 122Sdgmns 122Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 910. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 123Sdgmns 123Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 123. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 124Sdgmns 124Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 124. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 125Sdgmns 125Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 125. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 126Sdgmns 126Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgms 458 6 126. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 127Sdgmns 127Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgmss 459 1 127. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 128Sdgmns 128Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 128. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 129Sdgmns 129Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 918. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 130Sdgmns 130Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 901. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 131Sdgmns 131Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 131. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 132Sdgmns 132Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgmss 459 1 132. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 133Sdgmns 133Scandia1985Omlitreret 1994 fra Sdgmns 451 2 909. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 134Sdgmns 134Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgms 458 6 134. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 135Sdgmns 135Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgms 458 6 135. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 136Sdgmns 136Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 136. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 137Sdgmns 137Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 137. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 138Sdgmns 138Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 138. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 139Sdgmns 139Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgmss 459 1 139. 2001 til Railion Danmark.
DSB Sdgmns 900Sdgmns 900Talbot1984Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 900. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 100.
DSB Sdgmns 901Sdgmns 901Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 901. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 130.
DSB Sdgmns 902Sdgmns 902Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgms 458 6 902. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 118.
DSB Sdgmns 903Sdgmns 903Talbot1984Ombygget 1993 fra Sdgms 458 6 903. Skruebremse. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 006.
DSB Sdgmns 904Sdgmns 904Talbot1984Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 904. Skruebremse. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 000.
DSB Sdgmns 905Sdgmns 905Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgms 458 6 905. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 120.
DSB Sdgmns 906Sdgmns 906Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 906. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 116.
DSB Sdgmns 907Sdgmns 907Talbot1984Ombygget 1994 fra Sdgms 458 6 907. Skruebremse. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 002.
DSB Sdgmns 908Sdgmns 908Talbot1984Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 908. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 103.
DSB Sdgmns 909Sdgmns 909Scandia1985Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 909. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 133.
DSB Sdgmns 910Sdgmns 910Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 910. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 122.
DSB Sdgmns 911Sdgmns 911Talbot1984Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 911. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 106.
DSB Sdgmns 912Sdgmns 912Talbot1984Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 912. Skruebremse. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 005.
DSB Sdgmns 913Sdgmns 913Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 913. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 114.
DSB Sdgmns 914Sdgmns 914Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 914. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 112.
DSB Sdgmns 915Sdgmns 915Scandia1985Ombygget 1994 fra Sdgms 458 6 915. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 121.
DSB Sdgmns 916Sdgmns 916Scandia1985Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 916. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 115.
DSB Sdgmns 917Sdgmns 917Talbot1984Ombygget 1991 fra Sdgms 458 6 917. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 104.
DSB Sdgmns 918Sdgmns 918Scandia1985Ombygget 1990 fra Sdgms 458 6 918. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 129.
DSB Sdgmns 919Sdgmns 919Talbot1984Ombygget 1992 fra Sdgms 458 6 919. Skruebremse. Omlitreret 1994 til Sdgmns 451 2 001.
Indsend billeder
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak