DSB godsvogne 1965 - 2001

DSB litra Sk

DSB litra Sk
425 1 000...019
(Retur til oversigt)
Aftagelige sidestolper og endevægge. Trykluftledning. Håndbremse. Alle vogne var udrangeret 1975.

Længde:
16,43 m.
Akselafstand:
1,6 m.
Bundflade:
37,8 m²
Taravægt:
18,5 tons
Bogietapafstand:
10,44 m.
 
   
Antal:
14 stk.
Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Sk 001Sk 001Scandia1931Omlitreret 1965 fra TGT 8977. Omlitreret 1975 til Tjenestegodsvogn 943 2 139.
DSB Sk 003Sk 003Scandia1931Omlitreret 1967 fra TGT 8979. Omlitreret 1976 til Tjenestegodsvogn 943 2 142.
DSB Sk 004Sk 004Scandia1931Omlitreret 1966 fra TGT 8980. Udrangeret 1968.
DSB Sk 005Sk 005Scandia1931Omlitreret 1966 fra TGT 8981. Omlitreret 1975 til Tjenestegodsvogn 943 2 140.
DSB Sk 006Sk 006Scandia1931Omlitreret 1965 fra TGT 8982. Ombygget 1968-69 til Specialvogn 1198.
DSB Sk 009Sk 009Scandia1931Omlitreret 1966 fra TGT 8985. Omlitreret 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 130.
DSB Sk 010Sk 010Scandia1931Omlitreret 1966 fra TGT 8986. Ombygget 1968-69 til Specialvogn 1199.
DSB Sk 011Sk 011Scandia1931Omlitreret 1968 fra TGT 8987. Omlitreret 1976 til Tjenestegodsvogn 943 2 141.
DSB Sk 012Sk 012Scandia1931Omlitreret 1966 fra TGT 8988. Ombygget 1969-70 af Cvk Ar til Specialvogn 1193.
DSB Sk 014Sk 014Scandia1931Omlitreret 1966 fra TGT 8990. Fra 1968 lokalvogn Svejseanstalten Fredericia. Bramming 1976 (hensat). Ombygget 1976 af filialværkstedet i Esbjerg til Tjenestegodsvogn 943 2 143 med vognkasse fra Specialvogn 678.
DSB Sk 015Sk 015Scandia1931Omlitreret 1965 fra TGT 8991. Udrangeret 1974. Solgt 1974 til Nic. Christiansen Gruppen som billæsserampe i Padborg. Foræret 1997 til Kolding Lokomotivklub. Lunderskov 1997-2006. Solgt 2006 til DJK for 2.000,- kr. Marslev 2008.
DSB Sk 016Sk 016Scandia1931Omlitreret 1968 fra TGT 8992. Ombygget 1969-70 af Cvk Ar til Specialvogn 1194.
DSB Sk 018Sk 018Scandia1931Omlitreret 1965 fra TGT 8994. Omlitreret 1974 til Tjenestegodsvogn 943 2 131.
DSB Sk 019Sk 019Scandia1931Omlitreret 1966 fra TGT 8995. Omlitreret 1979 til Tjenestevogn 970 0 101.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak