DSB litra ID
(Retur til oversigt)


Længde:
7,33 m.
Last:
10 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Tara:
6,5 tons
Bundflade:
13,4 m²
Antal:
95 stk.


Længde:
7,33 m.
Last:
10 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Tara:
7 tons
Bundflade:
13,4 m²
Antal:
30 stk.


Længde:
7,33 m.
Last:
10 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Tara:
7,1 tons
Bundflade:
13,4 m²
Antal:
3 stk.


Længde:
7,33 m.
Last:
10 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Tara:
6,5 tons
Bundflade:
13,4 m²
Antal:
152 stk.


Længde:
7,33 m.
Last:
10 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Tara:
7,2 tons
Bundflade:
13,4 m²
Antal:
10 stk.


Længde:
7,73 m.
Last:
10 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Tara:
8 tons
Bundflade:
13,4 m²
Antal:
40 stk.
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
DSB MX 1019
SJS D 39
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra ID






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen