DSB litra BA
DSB litra BA
(Retur til oversigt)
1 I kl. kupe, 3 II kl. kupeer og 5 III kl. kupeer. Bremsekupe med skruebremse. Vakuumledning. Dampvarmeapparater. Olielamper. Elektrisk belysning. Batteriet kan belyse vognen i 8 timer.

Længde:
17,73 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
6
Egenvægt:
21,4 tons
Bogietapafs.:
12 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
24
Antal:
1 stk.
Akselafstand:
1,8 m.
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
50
 
   

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB BA 400BA 400Scandia1891Oml. 1893 fra DSB/JF MD 501. Benyttes til befordring af rejsende imellem Fredericia station og havn. Fra 1898 anvendt mellem Frihavnen og Østerport station. Fra 1922 Frihavnen-København H. Flyttet 1925 til Cvk Ar. Fra 1926 udstyret med enkelt-batteri til togbelysning. 1927: De to 2. klasses kupeer nærmest skruebremsen er omdannet til 3. klass. Vognen har derefter 6 pladser på 1. klasse, 8 2. klasse og 70 3. klasse. Vognen må kun køre i tog med indtil 45 km´s hastighed. Taravægt 24,3 tons. Udrangeret 1928.
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Lollandsbanen 1874-1999
Lollandsbanen 1874-1999
Pris 197,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra BA






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen