DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Sæderne i samtlige kupeer er således indrettet, at de ved udtrækning danner sovepladser. Dampvarmeapparater. Vakuumledning. Elektrisk belysning. Olielamper.
Længde:
10,6 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
11,3 tons
Akselafstand:
5 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
4 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BC 421 | Skabo | 1886 | Overtaget 1893 fra GJ CB 9. Omlitreret 1910 til CB 421. | |
BC 422 | Skabo | 1886 | Overtaget 1893 fra GJ CB 10. Ombygget 1911 af Scandia til Ambulancevogn 10. | |
BC 423 | Skabo | 1886 | Overtaget 1893 fra GJ CB 11. Ombygget 1911 af Scandia til Ambulancevogn 12. | |
BC 424 | Skabo | 1886 | Overtaget 1893 fra GJ CB 12. Ombygget 1917 til Ambulancevogn 13. |
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.
Læs mereJernbanen.dk forum
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde