DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 II kl. kupeer. 4 III kl. kupeer. 2 toiletter.
Længde:
17,22 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
31 tons
Bogietapafs.:
11,22 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
12
Antal:
6 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
32
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BM 975 | Scandia | 1910 | Ombygget 1936 fra AN 819. Omlitreret 1940 til CX 10454. | |
BM 976 | Scandia | 1910 | Ombygget 1936 fra AN 820. Omdannet 1940 af Cvk Kh til CX 10455. | |
BM 977 | Scandia | 1910 | Ombygget 1936 fra AN 821. Omdannet 1940 af Cvk Kh til CX 10456. | |
BM 978 | Scandia | 1910 | Ombygget 193x fra AN 822. Ombygget 1940 af Cvk Ar til CX 10477. | |
BM 979 | Scandia | 1910 | Ombygget 193x fra AN 823. Ombygget 1940 af Cvk Ar til CX 10478. | |
BM 980 | Scandia | 1910 | Ombygget 193x fra AN 824. Beskadiget ved brand 6/2-40 i Århus. Omlitreret 1940 til CX 10479. |
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde