DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg. Styreledning. Toilet. 74: Tagrytter.
Længde:
16,33 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
35
Taravægt:
31,6 tons
Bogietapafs.:
10,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
Antal:
4 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
AFM 74 | Scandia | 1908 | Omdannet 1942 af Cvk Ar fra ATM 241. Omlitreret 1951 til ATM 241. | |
AFM 75 | Scandia | 1908 | Omdannet 1942 af Cvk Ar fra ATM 243. Ombygget 1948 til reservevogn for Englænderen: Styre- og brummerledning, pladsnumre mv. Udstyr fjernet 1950. Omlitreret 1951 til ATM 243. | |
AFM 76 | Scandia | 1908 | Omdannet 1942 af Cvk Ar fra ATM 244. Ombygget 1948 til reservevogn for Englænderen: Styre- og brummerledning, pladsnumre mv. Ombygget 1951 til ATM 244. | |
AFM 77 | Scandia | 1908 | Omdannet 1942 af Cvk Ar fra ATM 245. Omlitreret 1951 til ATM 245. |
Jernbanen.dk forum
DSB trafikinformation
Længere rejsetid mellem landsdelene - skinnebrud mellem Odense og Nyborg
Færre EuroCity mellem København H og Hamburg Hbf
Et enkelt nattog mellem Odense og Fredericia kører efter en ændret plan
Påskedage uden InterCity og InterCityLyn mellem København H og CPH Lufthavn
Påske med Togbusser mellem Fredericia og Horsens samt ændrede tider mellem Aarhus H og Aalborg