DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966

DSB litra ATM

DSB litra ATM
(Retur til oversigt)
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Pintsch, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Varmtvandsvarmeanlæg. Toilet. Styreledning. Fra 1951 tara 29,5 tons.

Længde:
16,31 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
12
Taravægt:
31,4 tons
Bogietapafs.:
10,5 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
31
Antal:
5 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
 

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB ATM 222ATM 222Scandia1908Omlitreret 1962 fra ATM 242. Udrangeret 1962. Ophugget 1963 i Århus.
DSB ATM 223ATM 223Scandia1908Omlitreret 1962 fra ATM 243. Udrangeret 1963.
DSB ATM 224ATM 224Scandia1908Omlitreret 1962 fra ATM 244. Udrangeret 1963. Ophugget 1963 i Århus.
DSB ATM 225ATM 225Scandia1908Omlitreret 1962 fra ATM 245. Udrangeret 17/3-65.
DSB ATM 241ATM 241Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 362. A+B styreledning 1941-51. Omdannet 1942-51 til AFM 74. Tagrytter. Udrangeret 1951.
DSB ATM 242ATM 242Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 366. A+B styreledning 1941-62. Trykluftbremse fra 1942. C-Styreledning 1951-62. Omlitreret 1962 til ATM 222.
DSB ATM 243ATM 243Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 365. A+B styreledning 1941-52. Trykluftbremse fra 1942. Omdannet 1942-51 til AFM 75. Omlitreret 1962 til ATM 223.
DSB ATM 244ATM 244Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 363. A+B styreledning. Omdannet 1942-51 til AFM 76. C-styreledning fra 1951. Omlitreret 1962 til ATM 224.
DSB ATM 245ATM 245Scandia1908Oml. 1941 fra BMM 364. A+B styreledning. Trykluftbremse fra 1942. Omdannet 1942-51 til AFM 77. C-styreledning fra 1951. Omlitreret 1962 til ATM 225.

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak