DSB litra CA
DSB litra CA
(Retur til oversigt)
2 wc. Trykluftbremse fra 1941. Dynamoanlæg system Thrige-Dick 24 volt fra 1945. 1026-32:tara:43,5.

Længde:
21,72 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
42,2 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
68
Antal:
32 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
120 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB CA 1001CA 1001Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1001. RIC-mærket 1948-57. Omlitreret 1960/62 til CA 1241.
DSB CA 1002CA 1002Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1002. RIC-mærket 1948-57. Omlitreret 1960/62 til CA 1242.
DSB CA 1003CA 1003Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1003. RIC-mærket 1948-53. Omlitreret 1960/62 til CA 1252.
DSB CA 1004CA 1004Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1004. RIC-mærket 1948-53. Omlitreret 1960/62 til CA 1253.
DSB CA 1005CA 1005Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1005. Beskadiget 7/1-45 ved allieret flyangreb ved Aarup. RIC-mærket 1948-53. Omlitreret 1960/62 til CA 1254.
DSB CA 1006CA 1006Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1006. RIC-mærket 1948-53. Ombygget 1961 til CAE 1272.
DSB CA 1007CA 1007Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1007. RIC-mærket fra 1948. Omlitreret 1960/62 til CA 1255.
DSB CA 1008CA 1008Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1008. RIC-mærket 1948-53. Omlitreret 1960/62 til CA 1256.
DSB CA 1009CA 1009Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1009. RIC-mærket 1948-53. Omlitreret 1960/62 til CA 1257.
DSB CA 1010CA 1010Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1010. RIC-mærket fra 1948. Ombygget 1951 til CAR 1041.
DSB CA 1011CA 1011Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1011. RIC-mærket fra 1948. Ombygget 1953 til CAR 1047.
DSB CA 1012CA 1012Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1012. RIC-mærket 1948-53. Beskadiget 29/1-45 ved sabotage Hjulby-Ullerslev. Ombygget 1961 til CAE 1273.
DSB CA 1013CA 1013Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1013. RIC-mærket fra 1950. Ombygget 1953 til CAR 1048.
DSB CA 1014CA 1014Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1014. RIC-mærket 1950-53. Ombygget 1961 til CAE 1274.
DSB CA 1015CA 1015Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1015. RIC-mærket fra 1950. Ombygget 1951 til CAR 1042.
DSB CA 1016CA 1016Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1016. RIC-mærket 1950-53. Omlitreret 1960/62 til CA 1258.
DSB CA 1017CA 1017Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1017. RIC-mærket fra 1950. Ombygget 1951 til CAR 1043.
DSB CA 1018CA 1018Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1018. Beskadiget 7/1-45 ved allieret luftangreb ved Aarup. RIC-mærket 1950-53. Beskadiget i det sydlige udland (2 hjulsæt og trykluftbremsen) konstateret i Padborg 6/10-51. Vognen sendt til Cvk Ar. Omlitreret 1960/62 til CA 1259.
DSB CA 1019CA 1019Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1010. RIC-mærket fra 1950. Ombygget 1953 til CAR 1049.
DSB CA 1020CA 1020Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1020. RIC-mærket fra 1950. Ombygget 1951 til CAR 1044.
DSB CA 1021CA 1021Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1021. RIC-mærket fra 1950. Ombygget 1951 til CAR 1045.
DSB CA 1022CA 1022Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1022. RIC-mærket fra 1950. Ombygget 1951 til CAR 1046.
DSB CA 1023CA 1023Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1023. RIC-mærket fra 1948. Ombygget 1956 til CAE 1033.
DSB CA 1024CA 1024Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1024. RIC-mærket fra 1948. Ombygget 1956 til CAE 1034.
DSB CA 1025CA 1025Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1025. Udstillet 1947 på Østerport station. RIC-mærket fra 1948. Dynamoanlæg system Thrige-Dick fra 1952. Ombygget 1956 til CAE 1035.
DSB CA 1026CA 1026Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1026. RIC-mærket 1948-59. El-varme 1950-59. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1952. Omlitreret 1960/62 til CA 1243.
DSB CA 1027CA 1027Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1027. RIC-mærket 1948-59. El-varme 1950-59. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1952. Omlitreret 1960/62 til CA 1244.
DSB CA 1028CA 1028Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1028. RIC-mærket 1948-59. El-varme 1950-59. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1952. Omlitreret 1960/62 til CA 1245.
DSB CA 1029CA 1029Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1029. RIC-mærket 1948-59. El-varme 1950-59. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1952. Omlitreret 1960/62 til CA 1246.
DSB CA 1030CA 1030Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1030. RIC-mærket 1948-59. El-varme 1950-59. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1952. Omlitreret 1960/62 til CA 1247.
DSB CA 1031CA 1031Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1031. RIC-mærket 1948-59. El-varme 1950-59. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1952. Omlitreret 1960/62 til CA 1248.
DSB CA 1032CA 1032Scandia1932Oml. 1941 fra CR 1032. RIC-mærket 1948-59. El-varme 1950-59. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1952. Omlitreret 1960/62 til CA 1249.
DSB CA 1241CA 1241Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1001. Ombygget 1965 til CAE 1270.
DSB CA 1242CA 1242Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1002. Ombygget 1964 til CAE 1267.
DSB CA 1243CA 1243Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1026. Ombygget 1964 til CAE 1266.
DSB CA 1244CA 1244Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1027. Ombygget 1965 til CAE 1260.
DSB CA 1245CA 1245Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1028. Ombygget 1964 til CAE 1265.
DSB CA 1246CA 1246Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1029. Ombygget 1963 til CAE 1264.
DSB CA 1247CA 1247Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1030. Ombygget 1964 til CAE 1268.
DSB CA 1248CA 1248Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1031. Ombygget 1965 til CAE 1271.
DSB CA 1249CA 1249Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1032. Ombygget 1964 til CAE 1269.
DSB CA 1252CA 1252Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1003. Ombygget 1963 til CAE 1275.
DSB CA 1253CA 1253Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1004. Ombygget 1963 til CAE 1276.
DSB CA 1254CA 1254Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1005. Ombygget 1966 til CAE 1277.
DSB CA 1255CA 1255Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1007. Ombygget 1963 til CAR 1290.
DSB CA 1256CA 1256Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1008. Ombygget 1965 til CAE 1278.
DSB CA 1257CA 1257Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1009. Ombygget 1965 til CAE 1279.
DSB CA 1258CA 1258Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1016. Ombygget 1966 til CAE 1280.
DSB CA 1259CA 1259Scandia1932Omlitreret 1960/62 fra CA 1018. Ombygget 1965 til CAE 1259.
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra CA






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen