DSB litra DC
DSB litra DC
(Retur til oversigt)
Oml. 1969 til DPh. Post- og rejsegodsvogn. Kakkelovn og lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn i postrummet. Brændeovn og lavtryksvarmeapparater system Westinghouse i bremsekupe. Wc.

Længde:
21,72 m.
Bogietapafstand:
14,9 m.
Last:
 
Egenvægt:
30,7 tons
Bogieakselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Antal:
12 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB DC 5139DC 5139Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 139.
DSB DC 5140DC 5140Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 140.
DSB DC 5141DC 5141Scandia1950Lysstofrør fra 1960. Omlitreret 1967 til Dc 141.
DSB DC 5142DC 5142Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 142.
DSB DC 5143DC 5143Scandia1950Lysstofrør fra 1960. Omlitreret 1967 til Dc 143.
DSB DC 5144DC 5144Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 144.
DSB DC 5145DC 5145Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 145.
DSB DC 5146DC 5146Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 146.
DSB DC 5147DC 5147Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 147.
DSB DC 5148DC 5148Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 148.
DSB DC 5149DC 5149Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 149.
DSB DC 5150DC 5150Scandia1950Omlitreret 1967 til Dc 150.
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 

Svenska-lok
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra DC






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen