DSB litra AB
DSB litra AB
(Retur til oversigt)
2 wc. Efter modernisering: kun 30 pladser på 2. Klasse. Elvarme

Længde:
24,5 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
24
Egenvægt:
37 tons
Bogietapafs.:
17,2 m.
Kupeer:
9
Pladser 2. kl.:
40
Antal:
20 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
160 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB AB 000AB 000Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1991 til Bab 000.
DSB AB 001AB 001Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1991 til Bab 001.
DSB AB 002AB 002Scandia1969Moderniseret 1975 af Cvk Ar. Omdannet 1991 til Bab 002.
DSB AB 003AB 003Scandia1969Moderniseret 1975 af Cvk Ar. Omdannet 1991 til Bab 003.
DSB AB 004AB 004Scandia1969Moderniseret 1975 af Cvk Ar. Omdannet 1991 til Bab 004.
DSB AB 005AB 005Scandia1969Moderniseret 1975 af Cvk Ar. Udrangeret 1985 efter brand 7/2-85 i Belvedere Kh.
DSB AB 006AB 006Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1995 til Bab 006.
DSB AB 007AB 007Scandia1969Moderniseret 1975 af Cvk Ar. Omdannet 1995 til Bab 007.
DSB AB 008AB 008Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1995 til Bab 008.
DSB AB 009AB 009Scandia1969Moderniseret 1975 af Cvk Ar. Omdannet 1995 til Bab 009.
DSB AB 010AB 010Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1995 til Bab 010.
DSB AB 011AB 011Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1995 til Bab 011.
DSB AB 012AB 012Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1995 til Bab 012.
DSB AB 013AB 013Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1995 til Bab 013.
DSB AB 014AB 014Scandia1969Moderniseret 1974. Udrangeret 1988 efter rangeruheld i Hamburg 9/1-88.
DSB AB 015AB 015Scandia1969Moderniseret senest 1976. Omdannet 1995 til Bab 015.
DSB AB 016AB 016Scandia1969Moderniseret 1974. Omdannet 1995 til Bab 016.
DSB AB 017AB 017Scandia1969Moderniseret 1974. Udrangeret 1995.
DSB AB 018AB 018Scandia1970Moderniseret 1974. Udrangeret 1995.
DSB AB 019AB 019Scandia1970Moderniseret 1974. Omdannet 1995 til Bab 019.
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra AB






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen