DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
2 toiletter. Flyvestole.
Længde:
21,72 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
56
Taravægt:
34 tons
Bogietapafs.:
14,4 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
Antal:
10 stk.
Akselafstand:
3 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
140 km/h
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
Al 341 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 341. Omlitreret 1969 til Afh 341. | |
Al 342 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 342. Omlitreret 1969 til Afh 342. | |
Al 343 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 343. Omlitreret 1969 til Afh 343. | |
Al 344 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 344. Omlitreret 1969 til Afh 344. | |
Al 345 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 345. Omlitreret 1969 til Afh 345. | |
Al 346 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 346. Omlitreret 1969 til Afh 346. | |
Al 347 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 347. Omlitreret 1969 til Afh 347. | |
Al 348 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 348. Omlitreret 1969 til Afh 348. | |
Al 349 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 349. Omlitreret 1969 til Afh 349. | |
Al 350 | Scandia | 1958 | Omlitreret 1966 fra AL 350. Omlitreret 1969 til Afh 350. |
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere