Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966

Danske Gasværkers Tjære Kompagni A/S
(Retur til oversigt)
Stiftet 1919 i Nyborg af 72 af 112 danske gasværker med det formål at raffinere og genanvende tjæren fra de kommunale gasværker til bl.a. vejbygning. Se også Tjærekompagniet efter 1966.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZE 503101
Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,6 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923, fra 1943 11,7 tons. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1943). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1961/66.
ZE 503102Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,6 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923, fra 1943 11,7 tons. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1961/66.
ZE 503103Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,7 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701103.
ZE 503104Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,7 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923, 11,5 tons (1961). Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701104.
ZE 503105Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,7 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923, 11,4 tons (1961). Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701105.
ZE 503106Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,7 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923, 11,9 tons (1961). Skruebremse i bremsehus. Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701106.
ZE 503107Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,7 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1961/66.
ZE 503108Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,7 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923. Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1961/66.
ZE 503109Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,7 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923, 11,7 tons (1961). Skruebremse i bremsehus (fjernet før 1961). Rangerskruebremse (1961). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Udrangeret før 1966.
ZE 503110Gotha19167,8 m.3,5 m.Tankvogn. Købt 1919. 8900 liter. Fra 1923: Last 13,1 tons, 13,7 tons (1961). Tara 12,2 tons fra 1923, 11,8 tons (1961). Skruebremse i bremsehus. Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701110.
ZE 503111
Zypen19318,8 m.4 m.Tankvogn. 15400 liter. Last 16,9 tons, 17,7 tons (1961). Tara 14,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Trykluftbremse fra 1940. I vognen må befordres: Tjære og tjæreprodukter samt asfalt og asfaltprodukter. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701111.
ZE 503112Zypen19318,8 m.4 m.Tankvogn. 15400 liter. Last 16,9 tons, 17,7 tons (1961). Tara 14,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Trykluftbremse fra 1940. I vognen må befordres: Tjære og tjæreprodukter samt asfalt og asfaltprodukter. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701112.
ZE 5031138,7 m.4 m.Tankvogn. Købt 1931. 15000 liter. Last 18 tons, 18,9 tons (1961). Tara 11,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Trykluftbremse (1946). I vognen må befordres: Tjære og tjæreprodukter samt asfalt og asfaltprodukter. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701113.
ZE 503114
Zypen19038,83 m.4 m.Tankvogn. Købt 1931 fra Dansk Ammoniakfabrik ZE 504001. 15000 liter. Last 15 tons, 16,5 tons (1933), 17,3 tons (1961). Tara 10,3 tons, 12,3 tons (1961). Skruebremse i bremsehus. Trykluftbremse (1946). I vognen må befordres: Tjære og tjæreprodukter samt asfalt og asfaltprodukter. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701114.
ZE 503115Uerdingen19038,8 m.4 m.Tankvogn. Købt 1931 fra Dansk Ammoniakfabrik ZE 504004. 15000 liter. Last 16,5 tons, 15,7 tons (1961). Tara 10,3 tons, fra 1948 12 tons. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1948). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære og tjæreprodukter samt asfalt og asfaltprodukter. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Omlitreret 1966 til 0701115.
ZE 503116
Zypen19028,86 m.4 m.Tankvogn. Købt 1931 fra Ammoniakfabrikken Nyborg ZE 504011. 15000 liter. Last 15 tons. Tara 10,5 tons. Trykluftledning. Skruebremse i bremsehus. I vognen må befordres: Tjære og Tjæreprodukter i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Solgt 1939 til Dansk Ammoniakfabrik ZE 504011.
ZE 503117Zypen19128,83 m.4 m.Tankvogn. 15000 liter. Last 15 tons, 15,7 tons (1961). Tara 9,4 tons. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1942). Trykluftledning (1946). I vognen må befordres: Tjære og Tjæreprodukter i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nyborg. Udrangeret 1961/66.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak