Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Sukkerfabrikken Nykøbing Fl.
(Retur til oversigt)
Vognene var enten blå, grå eller sorte. Læs historien om Sukkerfabrikken Nykøbing.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
ZN 500451 | Breslau | 1920 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500452 | Breslau | 1920 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 12,7 tons. Trykluftbremse. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500453 | Landskrona | 1924 | 8,95 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500454 | Breslau | 1920 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 11,4 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500455 | Breslau | 1920 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 11,4 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500456 | Breslau | 1920 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 11,5 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500457 | Breslau | 1920 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 11,4 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500458 | Breslau | 1920 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 11,4 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500459 | Breslau | 1920 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1954 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 11,4 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500460 | Landskrona | 1919 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1955 fra Sverige type Q12. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 9,8 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500461 | Landskrona | 1919 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1955 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 9,8 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
ZN 500462 | Landskrona | 1919 | 8,55 m. | 4,3 m. | Råsukkerbeholdervogn. 3-akslet 2,15+2,15. Købt 1955 fra Sverige. 32000 liter. Last 24 tons. Tara 9,6 tons. Trykluftledning. 60 km/t. I vognen må befordres: Råsukker. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Nykøbing Fl. Hensat 1964. Udrangeret 1966. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning