Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024

Grundlagt 1902 som The Texas Company. Købte i 1920 Det Danske Kulkompagni A/S, De Forenede Kulimportører A/S og Københavns Brændselskompagni A/S. Se også Texaco før 1980. Fra 1984 DFO

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
700 1 801
Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 801. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 801.
700 1 802Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 802. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 802.
700 1 803Scandia19428,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 803. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 803.
700 1 804Scandia19438,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 804. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1984 til DFO 700 1 804.
700 1 805
Scandia19438,46 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 805. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 805.
700 1 807
Scandia19448,46 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 807. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 700 1 807.
ContecRail
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere
DSB MY 1149

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak