Det Nordiske Mineral-Olie Kompagni
(Retur til oversigt)


Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZE 99676Wegmann19008,4 m.4 m.Tankvogn. Lejet 1910. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502507. Udrangeret 1915.
ZE 99677Wegmann19008,4 m.4 m.Tankvogn. Lejet 1910. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1914 til ZE 502508.
ZE 9967818836,75 m.3,35 m.Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99678. 12.300 liter. Last 11 tons. Tara 6,7 tons. Skruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502501. Udrangeret 1915.
ZE 9967918836,75 m.3,35 m.Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99679. 12.300 liter. Last 11 tons. Tara 6,7 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502502. Udrangeret 1915.
ZE 9968018836,75 m.3,35 m.Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99680. 11.600 liter. Last 11 tons. Tara 7 tons. Skruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502503. Udrangeret 1915.
ZE 99681Zypen18897,65 m.3,7 m.Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8,4 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502506. Udrangeret 1915.
ZE 99682Zypen18887,65 m.3,7 m.Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502504. Udrangeret 1915.
ZE 99683Zypen18887,65 m.3,7 m.Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8,1 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502505. Udrangeret 1915.
ZE 502508Wegmann19008,4 m.4 m.Tankvogn. Omlitreret 1914 fra ZE 99677. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1915.

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
ContecRail
Hectorrail
DSB MV 115
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Det Nordiske Mineral-Olie Kompagni






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen