Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Christian E. Rothe & Co.
(Retur til oversigt)
Christian E. Rothe & Co. i Glostrup havde ca. 20 meter spor til to tankvogne foran tappehallen. Vognene anvendtes hovedsageligt til transport af "Martini" fra Italien til Danmark men har også lejlighedsvis været anvendt til at transportere vin fra Frankrig. I Glostrup blev vognene ofte anvendt som stationær lager. I de bedste år kørte vognene fra Italien 10-12 gange årligt. Tanken var aluminiumsfarvet, logo og undervogn sort. Se også Christian E. Rothe efter 1980.(Retur til oversigt)
Ziegler.
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
070 0 600 | Scandia | 1964 | 10,6 m. | 5,7 m. | Ombygget 1974 i Nyborg fra DSB Gs 120 3 838. Beholdervogn. 100 km/t. 25.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Glostrup. Navngivet Il Brutto Anitroccolo (Den grimme ælling) den 14/3-74 af den italienske ambassadør. Tanken blev i 1975 isoleret og vognen omdøbt til Il Cigno (Svanen). Omlitreret 1984 til 735 0 600. |
070 0 601 | Scandia | 1966 | 10,6 m. | 5,7 m. | Ombygget 1975 i Nyborg fra DSB Gs 123 0 244. Beholdervogn. Tank fra De Danske Mejeriers Maskinfabrik, Kolding. 100 km/t. 25.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Glostrup. Navngivet La Des Neigres (Snedronningen) i 1975 af den franske handelsråd. Omlitreret 1980 til 735 0 601. |
Ingeniøren
DSB trafikinformation
Færre EuroCity mellem København H og Hamburg Hbf
Et enkelt nattog mellem Odense og Fredericia kører efter en ændret plan
Påskedage uden InterCity og InterCityLyn mellem København H og CPH Lufthavn
Påske med Togbusser mellem Fredericia og Horsens samt ændrede tider mellem Aarhus H og Aalborg
Aftener og nætter med ændrede køreplaner mellem Kalundborg og København H - Skift til sommertid