DSB for anden statsvirksomhed (HMAK)
(Retur til oversigt)
Hærens Materiel Kommando. Se også Hærens Operative Kommando efter 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
047 0 100
Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 100.
047 0 101Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 101.
047 0 102Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 102.
047 0 103Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 103.
047 0 104Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 104.
047 0 105Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 105.
047 0 106Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 106.
047 0 107
Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 107.
047 0 108Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 108.
047 0 109Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 109.
047 0 110Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 110.
047 0 111Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 111.
047 0 112Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 112.
047 0 113Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 113.
047 0 114Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 114.
047 0 115Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 115.
047 0 116Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 116.
047 0 117Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 117.
047 0 118Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 118.
047 0 119Linke-Hofmann197111,04 m.6 m.Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 119.
Svenska-lok

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB for anden statsvirksomhed (HMAK)






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen