Jydsk Teknologisk Institut
(Retur til oversigt)
Hjemsted Århus. Se også Jydsk Teknologisk Institut før 1966 og Jydsk Teknologisk Institut efter 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
095 0 981
Scandia193320,1 m.13,4 m.Omb. 1972 af Cvk Ar fra FM 870. Undervisningsvogn for Levnedsmiddelteknik. 80 km/t. Bogieakselafstand 2,5 m. Tara 37 tons (1974), 42 tons (1977). Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 981.
095 0 982Scandia193520,1 m.13,4 m.Omb. 1971 af Cvk Ar fra FM 886. Undervisningsvogn (Bagervogn). 80 km/t. Bogieakselafstand 2,5 m. Tara 37 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udr. 1977. Vognkasse opsat på Teknisk Skole i Holstebro. Oph. 1980/81 af Henriksen i Århus.
095 0 983
Frichs193420,9 m.13,8 m.Omb. 1970 af Cvk Ar fra MP 548. Blå/hvid undervisningsvogn for Plast & Værktøj. 80 km/t. Tara 41 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 983.
095 0 984
Scandia193420,9 m.13,8 m.Oml. 1967 fra ZU 99984. Hvid/blå Undervisningsvogn for Produktionsteknik. 80 km/t. Tara 34,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 984.
095 0 985
Scandia193420,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99985. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 985.
095 0 986Triangel193020,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99986. Blå/hvid undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 986.
095 0 987
Triangel192920,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99987. Blå/hvid undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 987. Udr. 1987.
095 0 988Scandia192819 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99988. Undervisningsvogn. Solgt 1968 til Arbejdsteknisk Skole 0950950. Solgt 1980 til DJK som MR 201.
095 0 989
Triangel193020,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99989. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 20,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 989.
095 0 990
Triangel192720,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99990. Blå/hvid undervisningsvogn for Svejseafdelingen. 80 km/t. Tara 27,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 990.
095 0 991
Triangel193020,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99991. Blå/hvid undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 991.
095 0 992
Triangel193020,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99992. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 992.
095 0 993Triangel192920,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99993. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 993.
095 0 994
Scandia192819 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99994. Blå/hvid undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 27,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 994.
095 0 995
Triangel192920,9 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99995. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 28,9 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. Oml. 1980 til 291 0 995.
095 0 996
Scandia192819 m.13,8 m.Oml. 1966 fra ZU 99996. Undervisningsvogn. 80 km/t. Tara 34,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udr. 1978.
095 0 997
DSB193817,8 m.12,7 m.Omb. 1967 af Cvk Ar fra CPM 2998. Undervisningsvogn for Byggeafdelingen. 80 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udr. 1975.
095 0 998DSB193817,8 m.12,7 m.Omb. 1968 af Cvk Ar fra CPM 2996. Undervisningsvogn. 80 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udr. 1976.

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel
Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel
Pris 220,- kr.
 Læs mere 

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Jydsk Teknologisk Institut






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen