Nordisk Gulf-Gas A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted Esbjerg.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
075 2 201Chr. Olsson195113,5 m.7,8 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504201. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 49.490 liter. Tara 30,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Esbjerg. I vognen må befordres: Butan, butylen, gasblanding A-B, propan og propylen. Udrangeret 1973. Solgt 1974 til Sverige/Norge.
075 2 202Chr. Olsson195113,5 m.7,8 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504202. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 49.490 liter. Tara 30,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Esbjerg. I vognen må befordres: Butan, butylen, gasblanding A-B, propan og propylen. Udrangeret 1973. Solgt 1974 til Sverige/Norge.
077 2 203Chr. Olsson196414,9 m.8,3 m.Omlitreret 1966 fra ZE 504203. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.900 liter. Tara 35,61 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Esbjerg. I vognen må befordres: Butan, butylen, gasblanding A-B, propan og propylen. Udrangeret 1975.
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Nordisk Gulf-Gas A/S






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen