Trans-Kosan A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted København. Se også Kosangas før 1966. 1974/77 til Kosan Tankers A/S. Se også Kosan Tankers efter 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
075 2 016Orenstein194312,7 m.7,2 m.Oml. 1966 fra ZE 504016. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 59.800 liter. Tara 36,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 016.
075 2 017Scandia195012,7 m.7,2 m.Oml. 1966 fra ZE 504017. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 52.000 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 017.
075 2 018
MBA194213,9 m.7,1 m.Oml. 1966 fra ZE 504018. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.300 liter. Tara 35,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 018.
075 2 030Orenstein194412,7 m.7,2 m.Oml. 1966 fra ZE 504030. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 34,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 030.
075 2 031Orenstein194312,7 m.7,2 m.Oml. 1966 fra ZE 504031. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 31,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 031.
075 2 032Orenstein194312,7 m.7,2 m.Oml. 1966 fra ZE 504032. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 032.
075 2 033Orenstein194312,7 m.7,2 m.Oml. 1966 fra ZE 504033. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 033.
075 2 034Orenstein194412,7 m.7,2 m.Oml. 1966 fra ZE 504034. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 62.000 liter. Tara 35,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 034.
075 2 035Siegen194212,7 m.8,6 m.Oml. 1966 fra ZE 504035. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 52.000 liter. Tara 34,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 751 5 035.
075 2 061Scandia195816,6 m.10 m.Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0752061. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.300 liter. Tara 36,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Oml. 1980 til 771 5 061.
075 2 062Scandia195816,6 m.10 m.Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0752062. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.300 liter. Tara 36,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Oml. 1980 til 771 5 062.
077 2 036
Interconsult196716,74 m.11 m.Bogietankvogn. Købt 1971 fra Bessel Kok 077 2 101.Bogieakselafstand 1,8 m. 100 km/t. 95.310 liter. Tara 35,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Oml. 1980 til 791 5 036.
077 2 063Westhofen196015,7 m.8,7 m.Købt 1979 fra Mærsk Kemi 0772063. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 84.200 liter. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Propan, butan samt blanding A 1 og blanding B. Oml. 1980 til 791 5 063.
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Trans-Kosan A/S






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen