Grundlagt 1902 som The Texas Company. Købte i 1920 Det Danske Kulkompagni A/S, De Forenede Kulimportører A/S og Københavns Brændselskompagni A/S. Se også Texaco før 1980. Fra 1984 DFO

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
700 1 801Scandia19428,46 m.4,5 m.Oml. 1980 fra 070 1 801. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 801.
700 1 802Scandia19428,46 m.4,5 m.Oml. 1980 fra 070 1 802. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 802.
700 1 803Scandia19428,46 m.4,5 m.Oml. 1980 fra 070 1 803. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 803.
700 1 804Scandia19438,46 m.4,5 m.Oml. 1980 fra 070 1 804. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 804.
700 1 805
Scandia19438,46 m.4,5 m.Oml. 1980 fra 070 1 805. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 805.
700 1 807Scandia19448,46 m.5 m.Oml. 1980 fra 070 1 807. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres fyringsolie og gasolie. 1983/84 til DFO 070 1 807.

Jernbanebøger

Kampen om Himmerlands banerne
Kampen om Himmerlands banerne
Pris 401,- kr.
 Læs mere 
Svenska-lok
Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E
I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Texaco A/S






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen