Phønix A/S
(Retur til oversigt)
Phønix blev i 1997 overtaget af norske Rieber & Søn. Se også Phønix før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
910 6 008Scandia19499,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 106. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 008.
910 6 018Scandia19499,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 100. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 018.
910 6 019Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 101. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 019.
910 6 020Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 104. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 020.
910 6 034Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 102. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 034.
910 6 036Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 103. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 036.
910 6 037Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 105. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 037.
910 6 047
Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 107. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 047.
910 6 049Scandia19499,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 108. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 049.

Danske privatbaner

Læs historien om:
Ringe - Fåborg Banen
Svenska-lok

Danske privatbaner

Læs historien om:
Vestsjællands Lokalbaner A/S
Østre Gasværk
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Phønix A/S






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen