Phønix A/S
(Retur til oversigt)
Phønix blev i 1997 overtaget af norske Rieber & Søn. Se også Phønix før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
910 6 008Scandia19499,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 106. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 008.
910 6 018Scandia19499,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 100. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 018.
910 6 019Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 101. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 019.
910 6 020Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 104. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 020.
910 6 034Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 102. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 034.
910 6 036Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 103. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 036.
910 6 037Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 105. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 037.
910 6 047
Scandia19509,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 107. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 047.
910 6 049Scandia19499,26 m.6 m.Omlitreret 1980 fra 092 0 108. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. Retur 1984 til DSB Ucs 910 6 049.

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 
Hectorrail
ROHJ M 2
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Phønix A/S






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen