SAJYKA Amba
(Retur til oversigt)
Herning. Se også SAJYKA før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
805 3 000Scandia195610,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 000. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1987.
805 3 001Scandia195610,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 001. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
805 3 002Scandia195610,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 002. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
805 3 003Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 003. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
805 3 004Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 004. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
805 3 005Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 005. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986.
ContecRail

Danske privatbaner

Læs historien om:
Privat Banen Sønderjylland

Ringsted i snestorm
Ringsted i snestorm
Webmaster Tommy Nilsson var den 28. december 2001 i Ringsted midt i en snestorm. Det kom der denne fotoreportage ud af. Det lykkedes at holde kameraet nogenlunde fri for sne selv om sneen væltede ned.




 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
SAJYKA Amba






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen