København.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
700 1 200Scandia19488,63 m.5 m.Købt 1983 fra Gulf 700 1 217. Tankvogn. 20.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre brandfarlige stoffer. Udrangeret 1988.
720 3 201Värtan19469 m.5 m.Købt 1983 fra Gulf 720 3 246. Tankvogn. 20.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre brandfarlige stoffer. Udrangeret 1988.
720 3 202Värtan19479 m.5 m.Købt 1983 fra Gulf 720 3 248. Tankvogn. 20.000 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre brandfarlige stoffer. Udrangeret 1988.
720 3 203Värtan19479 m.5 m.Købt 1983 fra Gulf 720 3 250. Tankvogn. 20.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Vognen må befordre brandfarlige stoffer. Udrangeret 1988.

Lokomotivfabrikker

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Rønne - Nexø Jernbane
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Gropa ApS






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen