DFO - Den Fælles Olielevering A/S
(Retur til oversigt)
Glostrup. Før 1984 Texaco. Rødt logo på hvid kvadratisk bund. Mørkerød tank.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
700 1 801
Scandia19428,46 m.4,5 m.1983/84 fra Texaco 070 1 801. Tankvogn. 19.200 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre fyringsolie og gasolie. 1988 til ØSJS 700 1 801.
700 1 802Scandia19428,46 m.4,5 m.1983/84 fra Texaco 070 1 802. Tankvogn. 19.200 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre fyringsolie og gasolie. Udr. 1986.
700 1 803Scandia19428,46 m.4,5 m.1983/84 fra Texaco 070 1 803. Tankvogn. 19.200 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre fyringsolie og gasolie. Udr. 1986.
700 1 804
Scandia19438,46 m.4,5 m.1983/84 fra Texaco 070 1 804. Tankvogn. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre fyringsolie og gasolie. 1988 til ØSJS 700 1 804.
700 1 805Scandia19438,46 m.4,5 m.1983/84 fra Texaco 070 1 805. Tankvogn. 19.200 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre fyringsolie og gasolie. Udr. 1986. Solgt 19xx til DJK (MHVJ).
700 1 807Scandia19448,46 m.5 m.1983/84 fra Texaco 070 1 807. Tankvogn. 19.200 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Vognen må befordre fyringsolie og gasolie. Udr. 1986.

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik
De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.


 Læs artiklen 
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DFO - Den Fælles Olielevering A/S






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen