Tjærekompagniet A/S
(Retur til oversigt)
1987 til Tarco A/S.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
724 1 010Chr. Olsson19499 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 010. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 14 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres tjæreprodukter. Udrangeret 1987.
703 1 060Värtan19489,1 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 060. Tankvogn. 80 km/t. 19.100 liter. Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres tjæreprodukter. Udrangeret 1987.
724 1 061Chr. Olsson19539,63 m.5,1 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 061. Tankvogn. 80 km/t. 24.200 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres tjæreprodukter. 1987 til Tarco 724 1 061.
724 1 062Chr. Olsson19519 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 062. Tankvogn. 80 km/t. 23,300 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres tjæreprodukter. 1987 til Tarco 724 1 062.
724 1 063
Chr. Olsson19519 m.5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 063. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres tjæreprodukter. 1987 til Tarco 724 1 063.
703 1 064Scandia19418,45 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 064. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres tjæreprodukter. Udrangeret 1981. Nyborg Havn 1985.
724 1 065Kaminski19428,8 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 065. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 14,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres tjæreprodukter. Udrangeret 1987.
724 1 066Kaminski19478,8 m.4,5 m.Omlitreret 1980 fra 070 1 066. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres tjæreprodukter. Udrangeret 1987.
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.
 Læs artiklen 
Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Tjærekompagniet A/S






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen