Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Type Ym. 11 pl. 1. klasse eller 22 pl. 2 klasse, senere 11SP/22T2. 2 wc. Elektrisk belysning. Varmtvandskedel og varmeledning. Bogietapafstand 16 m. Tara 52,8 tons. Trykluft-, vakuum- og skruebremse. Anvendt København - Paris 1935-39. Anvendt i Danmark 1945-50. Ombygget 1956 i Ostende til type Um med 12S/22D/33T. Omlitreret 1969 til 51 66 06-42 002-9. Omlitreret 1971 71 87 71-40 672-2. SNCF TEN POOL. Ophugget.
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde