Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Syrekrukkevogn. Købt 1920. 12.000 liter. Last 11,1 tons, fra 1944 12,9 tons, 13,5 tons (1961). Tara 14,3 tons, fra 1954 15,3 tons. Skruebremse i lavt bremsehus (fjernet 1954). Trykluftbremse fra 1939. I vognen må befordres: Syre (Svovlsyre, Saltsyre og Salpetersyre), Mineralolie, Benzin, Tjære, Salpetervand, Gasvand og Ammoniakvand i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Frederiksberg. Foræret 1967 til DJK. Maribo 1970-72. Gedser 1981. Udlånt 1990 til Jernbanemuseet. Cvk Kh 1989-99. Restaureret i Randers 2003-04. I drift 2004. Odense 2011-18.
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde