Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 køreplan - driftkobling ikke nødvendig (Generelt)

af Jakob Nielsen, 21/8 2015, 08:48 (3169 dage siden) @ Nicolai

Er problemerne med sammenkobling stadig så store, at det reelt kun er på værkstedet i Århus man kan foretage operationen med dette? Én ting er at køre sammenkoblet, men driftskobling er jo tvingende nødvendigt for at kunne indtage en større rolle på IC-nettet.""

Hej
Hvis IC4 kan kører, er det nødvendigt med sammenkobling for at de kan bruges. Et enkelt togsæt er for lidt til at der er plads nok i mange tog.

Det er selvfølgelig fint nok for DSB hvis bare toget kører til tiden,men som passager er det kun en hjælp, hvis man kan komme ind i toget og det ikke er helt fyldt. Det sidste er selvfølgelig også et problem når ic3 og ir4 ikke kan sammenkoble.

Det er selvfølgelig spild af diesel hvis man ikke kan koble et togsæt af i Fredericia og må tage det med til Aarhus, men efter min mening stadig bedre end at toget ikke kører/ folk ikke kan komme med.

Jeg foretrækker klart at sidde ned og evt skifte tog, når blot der er forbindelse. Fremfor at være med et tog hvor jeg ikke skal skifte efter planen. Jeg har for mange gange været med hvor forsinkelsen blev redet ved at lade et andet togsæt kører rettidigt fx fra Aarhus mod nord inden lyntoget fra syd var ankommet.

Driftkobling er fint men ikke værd at vente 5 min på i Fredericia.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak