Rigsrevisionen: Rejsekortet - harmonisering af takster (Trafikpolitik)
Hmm
ja lad os tage tingene i omvendt rækkefølge.
Først systemet, der efter rydder vi op i billet strukturen. Så vidt jeg har læst mig til, var det nettop de mange rabat system som gav problemer i udvikling.
Prisstrukturen har ikke givet problemer for udvikling. Det er noget det som har fungeret, som det skal, fra starten. Det styres nogle store tabeller og hvis vil ændre i prisstrukturen - så laver man bare nogle nye tabeller.
Det er det fælles centrale system, som håndtere rejsekort.dk, håndtering af nye kort, ændring i kort mv. som giver problemerne.
Men er det i bund og grund ikke Regioner der er problemet??
Når man læser rapporten, så er det DSB som blokere for ændringer. Fx Sydtrafik og Midttrafik er opdelt i 3-4 takstområder, som de regionale trafikselskaber gerne vil sammen lægge for at få et mere sammenhænge takstsystem.
Tænker Movia står for det i 3 Regioner, de kunne vil blive enig med sig selv rimelig hurtig eller???
De kan ikke blive enig om det. DSB vil ikke, da de tabe på det. Derudover er takstniveau i Movia S (Sydsjælland og Lolland-Falster) betydelig højere end i resten af området. Movia vil gerne.