Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilket færgeafgang tager "Krokodillen" 3/9? (Generelt)

af Nordexpress, 27/8 2015, 14:13 (3164 dage siden) @ Michael
redigeret af Nordexpress, 27/8 2015, 14:24

He he, nu skrev jeg om fartplaner og sammenholdt rederiets fartplan med SBB Historics rejseplan. Og konstaterede, at det er muligt at reservere plads til en afgang torsdag den 3. september kl. 23.00.

Når rederiet ud af syv færger har fem med jernbanespor, så finder de nok ud af disponere dem på dagen. Jeg har svært ved at forestille mig, at krokodillen skulle ankomme i et spor for køretøjer uden booking.

Unity Line

Men jeg går da bestemt ud fra at en delegation på seks mand fra forumet vil tage til Ystad for at bære den syvende person i land fra færgen, der ved selvsyn har kunnet konstatere, om det var den samme færge, der afgik fra Swinoujscie og som ankom til Ystad med krokodillen!

Ærgerligt, at de ikke fik chartret Stena Scanrail til lejligheden:-)

Men tag dog at ringe og spørge, telefon + 48 91 35 95 600.

PS. Et nærmere studie af fartplanen fra Swinoujscie og SBB Historic viser, at toget ankommer til Swinoujscie torsdag kl. 11.06 og at - iflg. den offentliggjorte sejlplan - jernbanefærgen Polonia afgår kl. 13.00. Måske ligger der noget dér, og at natfærgen 'kun' anvendes til de medrejsende passagerer som hotel. Hvis dette er tilfældet bliver du nødt til at holde vagt i Ystad allerede fra torsdag kl. 20.00.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak