Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hvad er det jeg har fotograferet på CVK (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/9 2015, 15:55 (3157 dage siden) @ Kaspertog

10. marts 2013 tog jeg dette billede:
[image]
og jeg troede egentlig den var skrottet ved "Den store oprydning". Nu ved jeg ikke om den efterhånden bare er en tom asbestholdig skal, men jeg har nu altid ment at det var lidt en skam hvis ingen af styrevognene til MO'erne blev bevaret - bl.a. fordi kombinationen MO + Bhs giver lige godt plads til 100 personer - et ganske brugbart antal til private (firma)særtogsarrangementer. Desuden var det vel en kombination der sås en hel del rundt omkring, ikke mindst i Nordsjælland, så der er bestemt også ferrovialhistoriske (!! :-) ) grunde til at den bevares.

OK - nu lader det så alligevel til at museet har vist lidt nåde for denne vogn. Lad os håbe eksekveringen af dødsdommen ikke bare er udsat.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere
DSB MZ1442

Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak