Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Afspæring på Ballerup st. (Generelt)

af Jakob Nielsen, 1/9 2015, 20:02 (3153 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej
Hvad sker der på Ballerup station? Det er pludseligt blevet vanskeligt at komme mellem toget og busserne.[image]
Jeg har ikke umiddelbart kunne finde ud af det.
Mvh Jakob


For mig ser det ud som om de er ved at renovere både rulletrapper og elevatorer op til Ballerup centret


Jeg nåede at spørge grønthandleren på stationen. I følge ham er det netop reparation af rulletrapperne, om det skyldes ild i uret ved jeg dog ikke. For mig er det dog mystisk at de vælger at spærrer adgang til perronnen på så langt et stykke og ikke efterlader nogle åbninger.


-------------------------------------

De rullende trapper må have trængt til eftersyn i laaaaaang tid. De "hiver efter vejret" meget ofte og er meget ofte ude af drift.

Hvis branden var d. 24. august om morgenen -som Ballerup Bladet angiver - de er spurgt om rigtigheden af datoen, men har ikke svaret endnu- så kan det vel undre, at der skal gå helt til mandag d. 31. august, førend der bliver afspærret, --eller er det fordi man fra mandag d. 31. har skullet "pille" ur-rester med mere ned, og ikke vil tabe dem ned i hovedet på de gående derunder.

Det kunne måske også tyde på, at de to forhold ikke har noget med hinanden at gøre.
Dit foto synes at vise, at man måske kan "snige" sig op langs muren til 1.sal (den inderste trappehalvdel). I modsat fald bliver der langt op til forretningerne deroppe.

Jeg bor i Ballerup, men har ikke min daglige gang på stationen. Når jeg kommer forbi igen, må jeg lige tage det i nøjere øjesyn.

Erik V.
www.evp.dk

Hej Erik V. P. og andre
Jeg havde netop nærstuderet din side om Ballerup station og urene, mandag fik jeg kigget på uret på bøjlen, men fik ikke set på uret på station/center-bygningen, som så åbenbart allerede var brændt.
Ja det som undre mig en del ved afspæringen er netop at man kan komme rundt om rulletrappen til trappen, hvor man møder en træ væg ind til perronen.
Håber det kommer væk igen, så jeg ikke skal løbe så langt efter bussen.
Mvh Jakob


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak