Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB Bhs 823 fotograferet på CVK (5 billeder) (Generelt)

af Rask Ingemann Lambertsen, 1/9 2015, 21:23 (3152 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Jeg kan godt forstå, du ikke lige kunne finde ud af, hvad du fik i kassen. Den 22/03-2014 tog jeg dette billede fra den nordvestlige gren af Otto Busses Vej:
[image]

Billedet blev arkiveret under "materiel/ukendt". Den 26/06-2015 var jeg på udflugt ad den sydøstlige gren af Otto Busses Vej for at se om jeg kunne få et par billeder af ME 1507. Jeg tog også disse fire billeder:
[image][image][image][image]

Helt klart den samme vogn, men jeg blev ikke klogere på, hvilken vogn. Jeg har ikke fundet noget, der ligner en litrering på den vogn, men med den nye viden om, at det er en styrevogn, og at der er blevet skrevet spalte op og spalte ned om styrevogne litra Bhs, var det bare at bruge forummets søgefunktion, og der var gevinst. Ved hjælp af Allan Støvring-Nielsens billeder lykkedes det mig at identificere vognen som DSB Bhs 823.

Og ja, det ser dumt ud, at vognen holder med den ene boggie "på gulvet" på et spor, der ser ud som om, det kun er lagt for netop denne vogns skyld.

ME 1507 holdt i øvrigt til højre rundt om hjørnet set fra bagenden Bhs 823.

Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak