Kurrer på tråden i letbaneprojektet (Jernbanen i dag)
Det er da lige til at græde snot i stænger over, det er vel nok synd for Banedanmark, at Letbanen træffer andre beslutninger. (Ironi kan forekomme).
Her har Banedanmark altså ret. Aarhus Letbane høster bare frugten af at have fejlbudgetteret (ikke nødvendigvis deres egen skyld, der er også en rådgiver involveret), og efterfølgende valgt den billigste leverandør....jeg er helt sikker på, at Banedanmark gerne ville overdrage strækningen til letbanen så hurtigt som muligt, så de kunne bruge deres ressourcer andetsteds.
Et gæt: Ryomgård-Grenå når ikke at blive færdig til ibrugtagningen, så i de første par måneder kommer der til at køre busser på den yderste del af strækningen. Letbaneselskabet vil slå det kraftigt op, at Banedanmark ikke nåede at blive færdig til tiden, selv om de havde garanteret det. Lokalpolitikere, lokalpressen og lokalbefolkningen bliver voldsomt irriteret grænsende til det vrede, men som statsinstitution kan og vil Banedanmark ikke bide tilbage og fremstår derfor som skurken.