Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lidt om K16 (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 5/9 2015, 22:28 (3153 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Jeg ville egentlig selv være kommet med mine holdninger til den nye køreplansopbygning, men Kajs meninger ligner i den grad mine, så jeg har valgt blot at supplere hans indlæg.

Dejligt med nogle nyuddannede kompetente transportingeniører der kan komme med nye input og ryste lidt op i DSB stive køreplansplanlægning. :D

Ja, helt klart, selvom jeg stadig har en våd drøm om, at DSB vasker hele tavlen ren og starter forfra med helt nye togsystemer, når timemodellen engang er klar, hvad den forhåbentlig bliver engang.

Personligt synes jeg det er genialt man endelig lader det vestgående lyntog korrespondere med IC-toget til Esbjerg i Odense. Tak for det!

Jeg har mange gange foretaget skiftet fra lyntoget nordfra til IC-toget østover for at kunne komme af i Slagelse eller Ringsted og ikke være tvunget til at tage til Høje Taastrup og så lægge vejen hundrede firs grader om derefter, og hver gang har jeg tænkt på, hvorfor man ikke skød lyntogets afgang bare lidt, så alle sønderjy'erne kunne nå hurtigere til København, hvis det var det, de havde behov for.

Argumentet i mod en sådan omorganisering har været, at pendlerne mellem Odense og København "mister" en forbindelse, da de naturligvis ikke er så dumme, at de tager tidligere afsted og kommer senere frem. Dette er dog løst i og med, at IC-toget ankommer tidligere hhv. afgår senere end lyntoget, hvorfor der stadig ligger en lille tidsbesparelse i tiden i toget i at tage dette fremfor at vente på hhv. tage lidt tidligere afsted for at nå lyntoget.

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak