Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Weekendens Vogn

af Aleman, 9/10 2010, 15:40 (4919 dage siden)

- eller "Mens de andre ser tv", som det hed i P4 for mange år siden. Her er en lille opgave for dette forums glimrende panel: For mange år siden tog jeg nogle billeder på Svejseanstalten i Fredericia af den pudsige 'girafvogn'. Navnet gav vel sig selv, men hvorfra stammer undervognen - og hvad blev der af den, da anstalten lukkede?
[image]
Billederne er optaget i juli 1997
[image]
og øjensynligt har en medarbejder moret sig med at bemale vognen med 'girafpletter' - deraf navnet.
[image]
Vognen havde få år forinden afløst en endnu ældre sag, en kranvogn på (vistnok) en gammel Td-vogn. Jeg tog også et par billeder af den i den skumle februar-belysning i 1992, men jeg må beskæmmet indrømme, at kameraet var særdeles primitivt (et bedaget Adox-kamera) - og jeg var måske heller ikke så ferm udi fotograferingen. Man kan dog nok skimte vognen og påskriften "Kun til lokal brug Svejseanstalten Fa".
[image]
Her er spørgsmålet så: Hvad blev der af denne vogn? Eksisterer den stadig, eller blev den hugget op? Jeg har desværre ingen yderligere informationer om vognen, blot et billede mere:
[image]
Venlig hilsen, :-D
Aleman


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak