Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Arriva kontra DSB (Generelt)

af BoergeOf61, Randers C, 2/10 2015, 21:49 (3126 dage siden) @ Erling Pedersen

Og nyd lige indretningen i tyskevogne, mange siddepladser er så du ikke kan se ud af vinduerne, men glor lige ind i sprosserne, ikke lavet for passagererne, men for at stoppe flere kunder/penge i kassen og der er kun en indstigningsdør, så ind/udstigningen er meget langsommelig.


Det holder ikke helt. Der er ikke kun en indstigningsdør i tyske tog. Dørene er bare placeret anderledes end i fx. IC3. Indstigningen bliver langsommere af længere tog, hvor flere passagerer må gå længere for at finde den rette dør.

De danske IC3 er mere kompakte end de tyske fjerntog, så det er vist mere de danske tog, der er lavet til "stoppe flere kunder" i togene. Det bidrager også til, at nogle sæder i tyske tog er placeret mellem vinduerne. Det ville de også være i danske tog, hvis afstanden mellem sæderne var større. Det er indiskutabelt, at danske fjerntog ikke har bistro el. restaurant.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak