Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Datering af billede

af Kaare, Odense, 9/10 2010, 23:03 (4920 dage siden) @ Aleman

Og helt lokalkendte vil bemærke, at Svendborgs nye vartegn, den sorte granitterning, endnu ikke er på plads på det lille torv lige nedenfor kirken i midten af billedet - her mangler jeg desværre det præcise årstal for opstillingen, men den blev politisk besluttet at forære den til byen omkring 1983. Så mit bud er altså sommeren 1983 - men det skulle interessere mig at høre fra andre deltagere i dette forum.

Lyder som et godt bud. Nogle flere ledetråde, der falder mig i øjnene (de fleste nok af lidt nyere dato, men min årstalshukommelse er ikke god):

- På Toldbodvej ved siden af det endnu ikke opførte Hafniahus/Codanhus, mangler der en tankstation (Shell?), som i øvrigt er forsvundet igen.

- Både den gule HK-bygning næsten ved siden af toldkammeret og rutebilstationen (med de to røde busser på pladsen) et par numre længere nede ad Jessens Mole, mangler ekstra etager.

- Dronningegården på parkeringspladsen og nabogrunden med den aflange bygning ved Dronningemaen nederst til højre, mangler. Før nævnte parkeringsplads blev etableret, henlå grunden ubenyttet, men det var nok i 1970'erne.

- Føtex med parkeringspladsen nederst til vestre har endnu ikke fået ekstra parkeringsplads på den anden side af Møllergade. Hvornår åbnede Føtex?

Mvh. Kåre - fhv. svendborgenser


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak