Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark-direktør sigtet for embedsmisbrug (Generelt)

af UTJ, 28/11 2015, 06:15 (3044 dage siden) @ Gæst

Du snakker igen om forvaltning men glemmer alt det der ligger forud for dette. Ravn bane har haft en hel del sikkerhedssager og fået inddraget nogle lokomotivførerlicenser. Mon ikke der er en grund til det? Bemærk at han er den eneste aktør på banen der råber op, de andre gør det ikke, heller ikke i "slipstrømmen" på denne sag, selv om det havde været nemt.

Det er nobelt at du bakker Ravn op, han trænger til at få en som han kan være ked af det sammen med.

For øvrigt fremgår det af indslaget på TV2, at han ikke har mistet alle ordrer hos Banedanmark. Faktisk har han fordoblet sin omsætning, så hvad han er ked af nu, må han selv forklare. Men det er måske at den ikke er blevet otte-doblet?

Jeg bakker sådan set ikke Ravn op med hensyn til sikkerhed. Jeg kan blot se at Banedanmarks optræden er helt hen i vejret og ualmindelig uprofessionel. Jeg kender ikke til Ravns sikkerhedskultur og er heller ikke interesseret. Men jeg er yderst interesseret i at alle fåe en fair og lovlig behandling. Det er faktisk nemt at ordne den slags leverandører uden at "dumme sig". Bdk's optræden i form af navngivne personer er ødelæggende for en professionel udelukkelse, som nok har været det egentlige mål. Mit ærinde er at forklare at man skal opføre sig professionelt overfor borgere, uanset sym- eller antipati. Og det ser vi ikke i denne sag. Endvidere er det ikke lige meget at Bdk har sin egen usælgelige entreprenørdivision, som selvfølgelig prøver at holde sig oppe med alle midler, fine som ufine.

Men diskussionen her er interessant, da den viser udbredte pøbelholdninger blandt jernbaneinteresserede (og måske en eller flere ansatte i jernbanevæsenet). Der var lignende tendenser dengang Arriva startede op, hvor ivrige ansatte i DSB og Banestyrelsen havde som egen mission at hindre et politisk ønske om udlicitering.

låst
5811 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

HectorrailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak