Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Så er det slut med Olympiadedrømme 2024 i Hamburg (Generelt)

af Ove Nygaard, 30/11 2015, 11:57 (3060 dage siden) @ Gæst

I dag søndag har der været afstemning blandt hansestadsborgerne om et ja eller nej til at indgive ansøgning om Hamburg som vært for sommerolympiaden i 2024.

51 pct. har stemt imod, 48 pct. for. Dermed skal forberedelserne indstilles. I Kiel opnåedes flertal for et ja, da Kiel skulle have været vært for sejlkonkurrencer, men det får ingen betydning.

Skulle nogle gå og håbe på 2024 Olympiaden som pression for en hurtig bygning af den faste Femernforbindelse, så røg det argument altså i dag.


De havde ikke nået at blive færdige til sommeren 2024 alligevel. Under nogen omstændigheder.

> Bare for en ordens skyld: Olympiske lege finder sted hver fjerde år. Olympiaden er perioden mellem to olympiske lege.

Kære Gæst.

Tak for den korrigering. Som deltager i "Sportsduel" i (Farve)TV hos Otto Leisner op til "De olympiske lege 1972" - "gik ned på det 2. spørgsmål", hvorfor min deltagelse var med "begrænset succes":-( - er jeg glad for, at begreberne blev sat på plads. Jeg "faldt" på et spørgsmål om "motorsport", og det havde jo slet ikke noget med "banen" at gøre - det har dette lille indlæg heller ikke, så undskyld!:-D

Bedste hilsener
Ove af Erritsø


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak